ראש השנה קרב – טיפים לאומן

ראש השנה הוא מועד מיוחד מאוד עבור העם היהודי. זהו זמן של חשבון נפש, של מחשבה על העתיד ועל התקוות שמביאה עמה השנה החדשה. יש הבוחרים לערוך את ערב החג בבית, ויש הבוחרים לנסוע לחוץ לארץ לחופשה. אך נסיעה לאומן משלבת חוויה הרוחנית עם חופשה ייחודית ומשמעותית.

סיפורו המופלא של הרבי נחמן

רבים בוחרים לנסוע לאומן דווקא בראש השנה על מנת לחלוק כבוד לאחד מהרבנים המוערכים ביותר – רבי נחמן מברסלב. בארץ הוא מוכר בעיקר בזכות חסידיו השרים ברחובות מתוך כוונה לעורר שמחה בעוברים ובשבים. אך לא כולם מכירים את סיפורו המרתק. הוא נולד בשנת 1772 וכבר בתחילת דרכו התבלט כתלמיד מבטיח. רבי נחמן ייסד את חסידות ברסלב ועורר מחלוקת רבה בדרכו שהדגישה את חשיבות השמחה והפשטות באמונה. רבי נחמן אף ביקר בארץ והיה עד למצור שהטיל נפוליאון על עכו. לאחר תלאות רבות הוא הצליח להימלט כשהוא מפליג על אונייה טורקית. כאשר הגיע לאומן ראה בה הרבי נחמן את מקום מושבו האחרון ועל מנת לעודד את חסידיו לעלות לקברו בראש השנה הוא הבטיח כי בעת זו ישנה הזדמנות מיוחדת להמתקת הדין ולחזרה בתשובה.

מסע רוחני

סיפורו המיוחד של הרב נחמן מושך המוני תיירים מדי שנה, ובמיוחד במועד ראש השנה. בתקופה זו מתקיימת התכנסות "הקיבוץ הקדוש באומן" שהפכה למסורת הסוחפת עשרות אלפי מאמינים מרחבי העולם. המפגש בין מאמינים שונים מארצות שונות מוביל לחוויה מעמיקה ויוצאת דופן החורגת מהחוויה הדתית הרגילה. אין מדובר בעוד התכנסות ציבורית לצורך תפילה המונית, אלא בחגיגת המועד המיוחד תוך הכרה בדרכו של הרבי נחמן. המבקרים יוצאים למסע רוחני ומקווים כי בעזרת השמחה והפשטות יחזקו את האמונה העמוקה והאמיתית שלהם.

הכנסת אורחים מרכזית

כל הבאים לאומן בתקופה הזו של השנה מוזמנים ל"הכנסת אורחים המרכזית אומן". מדובר במתחם שהוקם ברחוב פושקינה והוא מספק ארוחות כשרות בימי שבת וחול במחיר מסובסד. מלבד זאת, יש במקום עמדת תה וקפה ללא תשלום, הנמצאת סמוך לציון הקדוש – הלא הוא קברו של הרבי נחמן. במתחם זה תפגשו מאמינים רבים מכל קצוות תבל, ושם גם נערכות סעודות החג המלאות בשמחה, והן חוויה ייחודית בפני עצמה.

 

סעודת החג ולינה במקום

לסעודת החג ניתן להירשם לפני הביקור, אך גם מי שיגיע בלי הודעה מראש יתקבל בברכה. תפריט סעודת החג משתנה מעת לעת אך כל המנות מזינות ומלאות והן מקבלות תעודת הכשר בד"צ העדה החרדית ירושלים. את סעודת החג אין צורך לקבוע מראש, אך בנושא הלינה במקום כדאי לטפל לפני ההגעה לאומן, במיוחד כשמדובר בתקופה העמוסה של השנה. באומן ישנם בתי מלון רבים ואיכותיים המותאמים לקהל המאמינים ולצרכיו. ברוב בתי המלון הגדולים, כמו בית מלון חושן ומלון One ישנם גם מקוואות לשימוש האורחים. לצד בתי מלון אלו ישנן דירות המנוהלות בידי ישראליים ובתי הארחה רבים המציעים יחס אישי וחם. זהו זמן מצוין לנסוע לאומן – זמן של קירוב לבבות ושמחה לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה.

 

.