פארק גן סופיה באומן

בעיר אומן שבאוקראינה, אליה מגיעים עשרות אלפי ישראלים מידי שנה, יש לא מעט מה לראות, אחד המקומות האטרקטיביים והמעניינים ביותר הוא פארק גן סופיה (Sofiyivsky Park) אולם חשוב לציין, למעט פארק זה קיימים עוד אתרים ומקומות השווים ביקור.

מידע על פארק גן סופיה

זה לא מכבר נקבע כי פארק גן סופיה הוא סוג של פלא. בימים עברו, פארק זה היה נחשב לאחד היפים ביותר בכל רחבי העולם, עם שפע נחלים, מפלים, ארמונות ושאר אטרקציות. פארק זה הוא אחד ממוקדי התיירות העמוסים ביותר במדינה, אין ספק כי זהו מקום שאין לוותר עליו כאשר מגיעים לאומן. כמו כן הביקור הוא חובה לכל יהודי. איכשהו גם לגן סופיה קשר ליהדות.

הרב נחמן מאומן העדיף להיקבר דווקא באוקראינה בשל אירוע מסוים שהתרחש בפארק. הפארק קרוי על שמה של סופיה, ביתו של מושל העיר לשעבר שהיה ידוע באהדתו ליהודים וניסיונות להגן עליהם. בנוסף לכל אלה, משמש הפארק כמוקד לפעילויות תרבותיות ויש בו גם מופעים מוזיקליים. עד השעה 17:00 אחה"צ יש לשלם סכום פעוט ביותר בכדי להיכנס לפארק, אולם לאחר מכן, כל אחד יכול להיכנס לפארק בחינם.

מקומות נוספים בהם מומלץ לבקר באומן

כיכר פושקינה

כאשר מדובר בתיירים המגיעים לאומן מישראל, ובכלל תיירים יהודים, הם לעולם לא יפספסו ביקור בכיכר פושקינה וסביבותיה, זאת מכיוון שבאזור זה של העיר, קיימת נוכחות יהודית. הכיכר ממוקמת בין שני מקומות בעלי חשיבות רבה להם – מצד אחד הקבר של הרבי נחמן מברסלב, ומן הצד השני את בית הכנסת הראשי של אומן. כמו כן, התיירים יוכלו למצוא באזור מסעדות כשרות בבעלות יהודית.

קברו של רבי נחמן מברסלב

זהו מוקד עלייה לרגל מובהק בעבור ישראלים ויהודים רבים. בסמוך לקברו נמצא גם בית כנסת. המתחם בו קבור הרב פעיל לאורך כל ימות השנה, ומתרחשות במקום פעילויות רבות. בסמוך לקבר ולבית הכנסת, המבקרים נוהגים להתפלל, להביע שמחה בשירים וריקודים, וזהו גם מקום מפגש אידיאלי בכדי להכיר אנשים חדשים. קיים גוף עליון האחראי על תחזוקת הקבר ובית הכנסת.

מרכז ברסלב העולמי

מרכז ברסלב העולמי לרוב נפתח בזמני עלייה רגלית המונית לאזור. במקום קיים לא רק אולם תפילה אחד, אלא שניים. האחד מיועד ליוצאי עדות אשכנז, והשני מיועד למתפללים ממוצא מזרחי. כמו כן מחלקים למבקרים ארוחות ללא תשלום. בנוסף במקום גם שני מקוואות גדולי ממדים, על מנת שיהיה די ויותר מקום לעולי הרגל.

שופינג באומן

מי שאוהב לעשות שופינג בהחלט ימצא מה לעשות באומן. מכיוון שמגיעים לעיר המוני תיירים, ניתן למצוא בה לא מעט חנויות, אך לא תמיד הסחורה היא איכותית במיוחד. כדאי גם להגיע לשוק המרכזי של העיר, בו שפע חנויות, כאשר כל המוצרים נמכרים במחירים שאינם יקרים. גם רחוב רדינסקי באומן, הוא אזור מומלץ לשופינג, שם ניתן למצוא את הסחורה האיכותית ביותר.