הפעלות משפחתיות לישיבה בסוכה

חג סוכות הוא חג שיותר מכל החגים האחרים מהותו היא אירוח וזמן איכות משפחתי, המסורת קוראת לנו לשבת עם משפחתנו בסוכה, ללא הפרעות רבות מהעולם החיצון, ליהנות יחד ולקבל אורחים בשמחה. הפעלות משפחתיות לישיבה בסוכה הן אם כך מרכיב חשוב בחג מיוחד ומהנה זה. אלו הפעלות שמאפשרות גיבוש משפחתי שכה נדיר לחוות ביומיום, הן מאפשרות חיבור בין אחים ואחיות, פעילות יצירתית ומהנה ללא טלוויזיה או מחשב ושאר יתרונות של הפעלות משפחתיות לישיבה בסוכה.

פעילות לילדים בסוכה

חג סוכות עמוס אפשרויות ויש היצע רק של טיולים עם ילדים בכל רחבי הארץ, ישראל עמוסה מטיילים ואתרי התיירות מלאים בפעילות חג משמחת ומגוונת. חשוב מאוד לצאת עם המשפחה ולטייל בארץ, לבקרר במקומות מיוחדים ולהכיר את מחוזותינו ואתרי התיירות האיכותיים במהלך החג, אך הסוכה היא בכל זאת מקום חשוב לזמן איכות משפחתי מסוים בה  הוא חשוב באותה מידה. לא חייבים לבלות בסוכה כל היום ולישון בה, אפשר להקדיש לכך כמה שעות או אפילו ארוחת ערב משפחתית מהנה שבה גם הפעלות משפחתיות לישיבה בסוכה שנערכות בהנאה משותפת.

 הילדים הם כמובן קהל היעד העיקרי של הפעלות משפחתיות אלו בסוכה ולכן יש לחשוב מראש על פעילות לילדים שתתאים לחג, לגילאים ולסגנון המשפחתי.

  •  משחקי שולחן: אפשרות קלאסית של הפעלות משפחתיות לישיבה בסוכה – כל מיני משחקי שולחן ישנים וחדשים שתמיד כיף לשחק יחד ולהתגבש בצורה מיוחדת.
  • הצגות ומשחקי תפקידים: חג סוכות והבילוי בסוכה הם הזדמנויות מעולות לקצת רוח שטות והסרת עכבות משפחתיות, ניתן לשחק במשחקי תפקידים הכוללים הצגות וכדומה, ניחוש מי הדמות וכן הלאה.
  • שירים: למרות שהצעה זו של הפעלות משפחתיות לישיבה בסוכה לא מתאימה לכל משפחה, שירים משותפים של שירי החג ושאר שירים אהובים היא אפשרות מוצלחת למדי להפעלה משמחת ברוח החג.
  • פעילויות יצירה: ניתן להכין יחד קישוטים לסוכה, לעשות פעילות יצירה אחרת עם הילדים ובאופן כללי ליצור בצורה חופשית משהו בצורה משותפת ומהנה.

 בין אם בוחרים לצאת אל טיולים עם הילדים או להישאר בסוכה בבית, בכל מקום ואתר כמעט יש היום סוכה במהלך החג. כך שאפשר ורצוי לבצע כמה הפעלות משפחתיות לישיבה בסוכה גם מחוץ לסוכה הביתית עצמה.