בר מצווה ברוח ברסלב

רבי נחמן מברסלב הוא דמות משמעותית ביהדות ובעולם החסידות, איש רוח עמוק שהשפיע ומשפיע על יהודים רבים מאוד. רבי נחמן מברסלב התחתן כמעט מיד אחרי בר המצווה שלו ולכן זה יהיה טבעי לקשר זאת לחגיגות בר מצווה ברוח ברסלב – חגיגות מצווה בעלות משמעות יהודית עמוקה וברוח הברסלבית המוכרת גם לאלו שאינם חסידיו, צניעות מתבקשת, הרבה שמחה, ריקודים ומוזיקה.

אירוע בר מצווה על פי רוחו של הרבי נחמן

אירוע בר מצווה ברוח ברסלב הוא משהו שלא רואים כל יום, קונספט חדשני יחסית שצובר לו "חסידים" בקרב שכבות רבות בציבור הישראלי. בר מצווה ברוח ברסלב מאופיינת בכמה מהמאפיינים שהפכו אתת חסידי ברסלב למוכרים ומזוהים כל כך בציבוריות הישראלית, שמחת חיים שנמצאת בדרך חיים בכל מרכיבי החיים, מוזיקה מקפיצה ובעלת הקשרים יהודיים וריקודים שמחים, קצביים שיכולים גם להגיע לרמות רוחניות גבוהות.

לצד המוזיקה והריקודים של בר מצווה ברוח ברסלב חשוב מאוד להקפיד על צניעות יהודית שמתקשרת לדת ולחסידות. מבחינת רעיונות לבר מצווה והגעה למסקנה הייחודית שבר מצווה בסגנון ברסלב היא הכיווןן הנכון ללכת עליו לא חייבים להיות מחסידי הרבי או אפילו דתיים כדי להרים אירוע שכזה. כך שהצניעות לאא חייבת להיות בקנה מידה של חתונה או בר מצווה חרדית וניתן למשל להזמין את כל האורחים לבושים בלבן ואם לבוש צנוע, לבחור מוטיב לבוש פשוט וצנוע שיהיה הקו המנחה לכל המוזמנים וכדומה. אפילו אין חובה להפריד טוטאלית בין הגברים לנשים אלא אפשר ליצור אזורים קרובים ונוגעים ולערב בין האוכלוסיות בצורה צנועה ומכובדת במהלך בר המצווה.

רעיונות נוספים לבר מצווה ברסלבית

רעיונות לבר מצווה בסגנון רבי נחמן מברסלב יכולים גם לכלול להזמין קבוצת חסידים של הרבי במקום להקת בר מצווה או תקליטן לבר מצווה, החסידים ידועים ב"שמח" שהם יודעים לעשות והם גם תפאורה אותנטית לאירוע, גם יעשירו אותו מבחינת שמחה ורוחניות וכך ניתן גם לתרום משהו חומרי יותר למורשת הרבי ולחסידיו. המוזיקה במסגרת בר מצווה ברוח ברסלב חייבת כמובן להיות שמחה, מקפיצה ובעלת מאפיינים יהודיים. זוהי מסיבת בר מצווה שצריכה לקבל משמעות יהודית ורוחנית ולא להיות סתם עוד מסיבה, משהו מיוחד שיכבד את המעמד וההיסטוריה.