אומן בראש השנה

בכל שנה אנחנו עדים לכך שיותר ויותר אנשים עושים בראש השנה את המסע המופלא והמיוחד אל אומן, אך מה באמת יש באומן בראש השנה ולמה כולם נוסעים לשם? המאמינים הגדולים של ברסלב החלו עם המסורת הזאת לפני שנים רבות, אך היום גם ישראלים חילוניים מוצאים עצמם לוקחים חלק בחגיגה של אומן בראש השנה, אז למה שלא תנסו את זה גם אתם?

שיא הנסיעה הזאת הוא כמובן ההגעה של קברו של רבי נחמן מברסלב, שביקש בזמנו מכל המאמינים להתקבץ ולהגיע אליו בראש השנה, מנהג שנשאר כמובן גם אחרי שהוא הלך לעולמו. מעבר לכך שהמאמינים עולים לקברו, יש עוד לא מעט גורמים אחרים שהופכים את הנסיעה הזאת למשהו מיוחד במינו, כך שאם אתם מחפשים חוויה רוחנית ושונה זו יכולה להיות בחירה מעניינת ומוצלחת במיוחד.

 

מדוע אומן בראש השנה זה מנהג שמתאים לכולם?

על פניו רק חברי חסידות ברסלב נוסעים לאומן, אך היום כולנו יודעים שזה לא נכון שכן כל אחד מאיתנו מכיר לפחות מישהו אחד שכבר היה שם. הראיה לכך היא שיש אפילו ישראלים שיש להם נדל״ן במקום כך שברור שלא רק אנשים דתיים נוסעים לאומן. מי שכבר היה במסגרת כזו או אחרת חוזר מוקסם ומספר תמיד על חוויה רוחנית שאין שנייה לה, מה שאומר שבוודאי גם אתם תחזרו עם טעם של עוד. נוסעים לשם אנשים בכל הגילאים כך שבין אם אתם רוצים לשלוח את הילדים לטקס הרוחני ובין אם אתם רוצים לנסוע בעצמכם – הדבר אפשרי. בנוסף לכך, כל חברה שמארגנת טיולים של אומן ראש השנה מציעה דברים קצת שונים כאשר לעתים לא מדובר רק בשירים ובריקודים אלא גם בתהליך רוחני חזק של נשימות. מדובר בחוויה בלתי נשכחת והיא משנה משהו בתודעה. אם אתם חולמים על שינוי – הגיע הזמן שתיסעו לאומן ואין כמו ראש השנה – תחילתה של שנה חדשה – כדי לעשות זאת.

 

איך כדאי לנסוע למקום?

הקדושה של המקום, בשילוב השמחה האינסופית של כל מי שפוקד אותו, הם חלק ממה שהופך את הנסיעה למרתקת. עם זאת, חשוב לדעת שגם נתונים פשוטים כמו הגעה בזמן, טיסה נוחה וחדרי מלון יכולים להשפיע על החוויה כולה. לכן אנחנו ממליצים לכם לשים לב היטב עם איזו חברה מקצועית אתם יוצאים לחוויה הזאת כי אין שום סיבה שבגללה אתם צריכים להתפשר על פחות מהטוב ביותר. השילוב שבין אנשים נחמדים וחדורי אמונה ובין קברו המיוחד של הרבי הוא משהו שמעשיר את הנפש ומלווה אותה לשנים רבות.

 

נוסעים לקבל ברכה

השתטחות על קברי צדיקים היא מנהג ידוע ביהדות וכל אחד בוחר לעשות זאת מסיבותיו שלו. יש מי שעושה זאת במטרה למצוא זיווג טוב ואילו אחרים מייחלים לבריאות או לפריון. לכן רבים נוהגים לנסוע לאומן בראש השנה לשם השתטחות על קבר הצדיק, לקבלת סיוע וברכה.

יש מי שבוחר להישאר במקום כמה שעות ואילו אחרים קבעו שם את ביתם כך שאין תשובה אחת נכונה לשאלה לכמה זמן צריך לנסוע. מה בטוח זה שאחרי שתחגגו במקום את ראש השנה הקרוב ותיהנו מחברת האנשים הרבים שמחכים לכם שם, הרי שלא תוכלו לוותר על כך גם בראש השנה הבא. בואו גם אתם לקחת חלק ממסורת ענקית, עתיקת יומין, שתחבר אתכם לשורשיכם מדורי דורות ושתוכל להעשיר את חייכם בצורה משמעותית ביותר.

 

קרדיט תמונה: מינוזיג – MinoZig