עלויות טיסה לאומן

עבור יהודים רבים, אומן אינה עוד עיר אוקראינית שטסים אליה על מנת ליהנות מחופשה. זהו המקום שבו בחר הרבי נחמן מברסלב לבלות את שנות חייו האחרונות, וכאן מצוי גם קברו הידוע בשם "הציון הקדוש". באומן נאספים מאמינים רבים, במיוחד בתקופות החגים, וגם חג החנוכה מהווה הזדמנות נהדרת למסע החשוב הזה שיש בו גם מן קירוב הלבבות.

אומן באווירה חורפית

רבים בוחרים להגיע לאומן בתקופה של חגי תשרי ולחגוג במסגרת ההילולות השונות הנערכות שם. אומן כבר ערוכה היטב לקבלת מבקרים יהודים וישראלים, והקהילה היהודית במקום הקימה מתחם הכולל גם מקוואות, חנויות המוכרות מוצרים כשרים ובני כנסת. מתחם זה נמצא סמוך לרחוב פושקינה (Pushkina) ולרחוב בילינסקי (Bjelins'koho) ובזמני החגים דואגת הקהילה לאבטחת האיזור בשיתוף עם המשטרה המקומית. מתחם הקבר הרבי נחמן הוא מוקד המשיכה העיקרי והוא כולל גם את הקלויז, הלא הוא בית הכנסת הגדול המסוגל להכיל כמה אלפי מתפללים. בתקופה זו, תחילת החורף וחג החנוכה, האווירה באומן רגועה הרבה יותר, ועל כן רבים בוחרים לנסוע לכאן דווקא בזמן זה כדי לעבור תהליך שלם של התבוננות פנימית. כך יכול המאמין להתייחד בשלווה עם זכרו של הרב ולהתרכז במחשבתו ובאמונתו.

טיסות

בחודש דצמבר מתחילות הטמפרטורות באומן לרדת, והן עשויות להיות קרובות מאוד לאפס. בדרך כלל הטמפרטורה בזמן זה לא עולה על שמונה מעלות צלזיוס. בתקופה זו, בזכות מזג האוויר, ניתן לאתר בקלות יחסית טיסות במחירים מוזלים היכולים גם לרדת עד ל-250$. הדבר תלוי כמובן בביקוש הקיים, במועד המדויק של הנסיעה הלוך ובתאריך החזרה המבוקש. על מנת להגיע לאומן, ניתן לעלות על טיסה ישירה הנוחתת בנמל התעופה של קייב, הבירה של אוקראינה. אורכה של הטיסה הוא כארבע שעות, וגם בתקופות שאינן נחשבות כשיאה של עונת התיירות, ניתן למצוא טיסות סדירות שיאפשרו הגעה מהירה. משדה התעופה יש אפשרות לנסוע לאומן ברכבת או באוטובוס, אך כמובן שקיימות גם מוניות שניתן להיעזר בהן.

לינה

מכיוון שמדובר בעיר שהתבססה בה כבר קהילה יהודית מגובשת, מי שמגיע לאזור לא יתקשה למצוא סידורי לינה הולמים. באומן ניתן למצוא מגוון רחב של בתי אירוח, מלוניות כמו גם בתי מלון מפוארים הכוללים מקוואות משל עצמם. אחד ממלונות אלו הוא למשל מלון חושן, שדלפק הקבלה שלו פתוח 24 שעות ביממה, והוא מגיש לאורחיו ארוחות כשרות. מלבדו קיים גם מלון One המספק את שירותים דומים. שני מלונות אלו סמוכים לציון הקדוש ויכולים להתאים גם ליחידים וגם למשפחות. מלבד בתי המלון ניתן גם לבחור בדירות פרטיות הנמצאות בבעלות של יהודים. דירות אלו נרכשו ושופצו מתוך מטרה להשכיר אותן לכל מבקר ישראלי ויהודי המחפש אחר לינה באומן. כיום קיימים מאגרים רבים המקלים את אפשרות החיפוש של דירות מסוג זה, וניתן כמובן גם לבקש המלצות ממבקרים שכבר שהו במקום. אפשרות אחרת היא לבחור במלונית שעשויה להיות אידיאלית עבור משפחות המחפשות פתרון כוללני ולא יקר. לפני שבוחרים במקום האירוח, חשוב רק לוודא את המיקום שלו ואת קרבתו לאתרים המרכזיים באומן. נסיעה טובה!

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם על המדינה של רבי נחמן. אז אם אתם מחפשים בית מלון באומן, או לטוס לאומן ראש השנה. עכשיו אחרי שאתם מכירים את אוקרינה ואומן יותר טוב תדעו היכן להתעדכן על חדשות אומן.