סגולות למציאת זוגיות

מציאת זוגיות היא תמיד משימה לא פשוטה עבור כל אדם. תמיד ישנם קשיים בדרך, יש תחושת תסכול מחוסר הצלחה ותמיד יש לחצים סביבתיים שהופכים את כל הנושא של הכרויות למורכב ומאתגר במיוחד. הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר על הכרויות לדתיים. על הרווקים והרווקות במגזר הדתי מופעל לחץ משמעותי תמידי למצוא שידוך,להתחתן ולהקים משפחה כבר מגיל צעיר. הסביבה הקרובה של החברים וקרובי המשפחה שכבר מתחתנים ומתקדמים תמיד מהווים גורם מלחיץ עבור כל אלו שעדין מחפשים, מה שהופך את העולם של הכרויות לדתיים למורכב ומלחיץ מאוד. אנשים מתחילים בשלב מסוים לחפש כל דרך אפשרית שתעזור להם למצוא את השידוך המיוחל. בעבר, הכרויות לדתיים התבססו בעיקר על תרבות השידוכים, אך היום יותר ויותר רווקים ורווקות במגזר הדתי פונים דווקא לדרכים אחרות, אישיות יותר, למציאת שידוך. כניסתה של רשת האינטרנט לחברה הדתית השפיעה מאוד על התחום וניתן למצוא כיום לא מעט אתרי הכרויות לדתיים שעוזרים לרווקים להשתדך לפי ראות עיניהם.

למרות הקדמה הטכנולוגית שהרווקים הדתיים אימצו לקרבם בשמחה, ניתן לראות תופעה של מוטיבים מהעבר שחוזרים ותופסים מקום בתרבות ההכרויות במגזר, אלו הן הסגולות השונות למציאת זוגיות.

סוגי הסגולות הנפוצים למציאת שידוך

-תפילות- ישמן תפילות שונות שנהוג לשאת כיוון שהן ידועות בתור גורם משפיע בהצלחה במציאת שידוך, כך למשל יש מנהגים כמו:

  • קריאת שיר למעלות מתוך תהילים בסיומה של כל תפילה
  • קריאת פרק כ"ה בספר מסילת ישרים
  • קריאת ברכת הלבנה בהרכב של מניין
  • קריאת מזמורים מתוך שיר השירים במשך שבוע רצוף בשעות הבוקר
  • קריאת שיר השירים בעמידה במשך ארבעים ימים רצופים

ישנן תפילות נוספות שידועות כמביאות הצלחה בתחום של הכרויות לדתיים, מה שחוב הוא למצוא את הכוח להתמיד ולשלב הרבה רצון ואמונה בתהליך החיפוש.

-עליה לקברי צדיקים- גם עליה לקבי צדיקים היא סגולה מוערכת בתחום של הכרויות לדתיים. מעוכבי שידוך נעזרים רבות בשיטה זו. הקברים המפורסמים ביותר בתחום הם אלה של רבי לייב מעל הייסורים ורבי יונתן בן עוזיאל, שניהם נמצאים בסביבת העיר צפת. עליה לקבר ותפילה למציאת שידוך במקום מבטיחה את זירוז מציאת השידוך.

-מנהגים נוספים- ישנם מנהגים שונים שמוכרים כמועילים לנושא של מציאת שידוך, כל רווק או רווקה יכולים לאמץ להם מנהג שהם מתחברים אליו ולקוות להשפעתו המהירה. בין היתר ניתן למצוא המלצה לרווק לרכוש כוס חדשה כסמל לכוס החופה, לרווקה לרכוש טלית חדשה ולתת לרב לברך עליה, לשבת על כיסא הכלה בחתונה, לשתות מיין החופה באירוע ועוד מנהגים וטקסים שונים שמטרתם לקרב את מציאת השידוך ההולם שיוביל לקיום מצוות החתונה והקמת משפחה חדשה בישראל.