תאריכים מומלצים לנסיעה לאומן

נסיעה לאומן הפכה לאחרונה לטרנד של ממש ויותר ויותר מאמינים, נשים וגברים, בוחרים לטוס אליה מדי שנה (או אחת לכמה שנים). גולת הכותרת של המקום הוא קברו של רבי נחמן מברסלב, האדמו"ר של תנועת החסידות ומייסדה. אפשר להגיע לאומן לצורך הביקור בקבר במסגרת חבילה, המוצעת על ידי חברות שונות המתמחות בכך, חבילה הכוללת טיסה ומקום לינה. אפשרות אחרת היא לרכוש זאת באופן עצמאי.

ראש השנה באומן

מרבית המגיעים לאומן בוחרים לבקר בה לרגל ראש השנה העברי. בתקופה זו מתקיימת הילולה ענקית לכבוד הרבי מברסלב, הילולה שמחה, צבעונית ומיוחדת מאד. אז, גם חוגגים את החג באומן יחד עם מאמינים אחרים, מה שהופך את האירוע כולו למרגש עוד יותר ולכזה האפוף ברוחניות רבה. בימים אלה עמוסים בתי המלון בעיר, שנמצאים במרחק לא רב מקברו של הרבי מברסלב, והם כולם מארחים את המאמינים, שעושים את דרכם לשם מישראל וממדינות נוספות בעולם. זו גם הסיבה מדוע כדאי, למי שרוצה להגיע אל העיר בסמוך לראש השנה, לדאוג להזמין טיסה וגם מקום לינה מראש, ומוטב מוקדם ככל שניתן.

שבועות באומן

ישנם כאלה הבוחרים להגיע לאומן לקראת חג השבועות. לקראת החג מגיעים אל העיר אלפי חוגגים מאמינים, השוהים בה לאורך כל ימי החג. בתקופה זו מקיים הרב ישראל מאיר גבאי אירוע חגיגי של הכנסת אורחים, אירוע הכולל ארוחת חג בחינם. לפני החג עצמו עולים לאומן מאמינים לזכרו של הבעל שם טוב הקדוש והם זוכים לאוכל ולשתייה, כחלק מהכנסת האורחים שלצדיקי אגודת יהלי. אגודה זו מספקת להם ארוחת חג בחינם ואווירה חגיגית ומיוחדת מאד, המנציחה את פועלם של הרבנים הקדושים החשובים. גם בתקופה זו, ולאור הביקוש הרב, בתי המלון שבאזור עמוסים מאד וחשוב להזמין מקום לינה מראש וגם כרטיס טיסה אל היעד. כדאי מאד לערוך סקר שוק, להשוות מחירים ולבצע את ההזמנה מספר חודשים לפני מועד הטיסה כדי ליהנות ממחיר אטרקטיבי וזול.

ט"ו באב באומן

נשים מאמינות רבות מגיעות לאומן לקראת ט"ו באב. הן משתתפות באירוע, שנערך ברחבת ציון רבינו הקדוש, אירוע לתיקון עולמי. כך הם זוכות לגאולה ולחוויה רוחנית עוצמתית, כמותה לא ניתן לחוות, כפי שמתארות נשים רבות, במקומות אחרים.

מועדים אחרים

אחרים בוחרים לנסוע לאומן במועדים שונים לאורך השנה, ולו כדי לזכות לבקר בקברו של הצדיק וליהנות מחוויה רוחנית נפלאה. אלה יכולים להיות דתיים, שומרי מסורת וגם כאלה שאינם מגדירים את עצמם כמאמינים, אלא כאנשים רוחניים, כאלה שהרוח תופסת בחייהם מקום רב. המועד, במקרה הזה, פחות משנה להם והנסיעה יכולה להיות בכל עונה ובכל תקופה, ללא קשר לחג או לאירוע מיוחד. מי שבוחר לעשות זאת בחורף, עליו לקחת בחשבון את הטמפרטורות הנמוכות מאד באזור ולהצטייד בהתאם. בקיץ, לעומת זאת, נעים מאד ואפשר אפילו מדי פעם ליהנות מקרירות מרעננת.