רחוב פושקינה באומן

בשנים האחרונות חלו שינויים רבים ברחוב פושקינה בעיר אומן שבקייב אוקראינה. עם הזמן יהודים הנוהגים לבקר באזור, החלו לשפץ את הרחוב, הן למען המבקרים והן למען המקומיים.

חסידי ברסלב ופועלם

ישנם לא מעט חרדים המתגוררים בעיר, הם לא היססו לעשות שימוש בכספם הפרטי, וכך החלו לשפץ את העיר, לבנות מגרשי משחקים לילדים, וכמו כן, גם מדרכות העיר שופצו. המטרה היא לשנות את מהות היחסים שבין היהודים לבין התושבים המקומיים המתגוררים בעיר, זאת בכדי למנוע בעיות שונות, שהרי המקומיים זכאים להתנגד לפעילות הענפה של היהודים המבקרים בעיר, בטענה שפעולותיהם ומעשיהם אינם חוקיים.
מדוע העיר כה פופולארית בקרב ישראלים ויהודים?
בראש ובראשונה המטרה היא לבקר בקברו של הרבי נחמן מברסלב. אולם קיימות גם לא מעט אטרקציות אחרות.

על רחוב פושקינה

זהו רחוב מרכזי, באזור בו מתגוררים לא מעט יהודים. בתקופה בה ישנה עלייה המונית של מבקרים מהארץ או חו"ל לקברו של הרב נחמן, המקום תוסס, ושוררת בו אווירה של שמחה וכמות המבקרים היא רבה. רחוב פושקינה הינו רחוב מיוחד, הוא מציע לא מעט אטרקציות למבקרים היהודים, עם שפע חנויות, למשל כאלה בהן ניתן לרכוש סוגים שונים של מזכרות, בובות בסגנון רוסי לבושות בלבוש חרדי, ספרי תנ"ך, וגם דיסקים המנגנים שירים בסגנון חסידי.

היכן כדאי לבקר בסמוך לעיר?

אחד המקומות בהם בהחלט מומלץ לבקר מחוץ לעיר הוא השוק החקלאי. זהו שוק צבעוני והומה אדם, וניתן לקנות בו מגוון מוצרים, כגון: בגדים, מאכלים המאפיינים את המקום, חנויות לממכר מזכרות ובנוסף, שוק זה פתוח לאורך כל ימות השבוע. מקום נוסף בו כדאי לבקר הוא כנסייה בשם סט. ניקולס.

בתי מלון מומלצים

אחד מבתי המלון המומלצים בעיר, הוא מלון חושן. הוא ממוקם בלב הרחוב. זמן ההליכה ממנו לקברו של הרב נחמן מברסלב הוא קצר למדי. זהו מלון איכותי ביותר, למעשה הוא מוגדר כמלון בוטיק, יש בו כמעט 50 חדרים, והוא האהוד ביותר בקרב הקהל היהודי. מלון חושן מתאים גם למשפחות עם ילדים, היחס לבבי והשירות מצוין. בנוסף, במלון מסעדה מעולה עם מנות כשרות, איכותיות וטעימות, ואפילו מקווה.
נוחיות החדרים

כל החדרים בבית מלון חושן, הינם מפוארים, עם טלוויזיה, מערכת מיזוג אוויר, מיני בר, אפשרות להכנת משקאות חמים, ופינוקים נוספים בחדר. לבסוף, הגישה לרשת האינטרנט בחדרי המלון, גם היא זמינה

האם זהו המלון היחיד?

מלון חושן איננו היחיד, אך האיכותי והמומלץ מכולם. ישנם עוד מקומות בהם ניתן ללון, אולם באיכות ירודה יותר, ללא פרטיות בחדרים, שכן לנים בהם כמה אנשים. כלומר, לא קיימים שירותי מלון בדומה לאלה הקיימים במלון חושן.

לסיכום

על מנת לבקר ברחוב פושקינה באומן בפרט ובאוקראינה בכלל, יש להצטייד בוויזה, כך קיימת אפשרות לשהות במקום עד שלושה חודשים. כל הטיסות מישראל, מגיעות קודם כל לשדה התעופה של קייב. על מנת להגיע לאומן ולרחוב פושקינה, יהיה עליכם להיעזר בתחבורה ציבורית. המרחק מקייב לשם אורך כשלוש שעות לערך.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם על המדינה של רבי נחמן. אז אם אתם מחפשים בית מלון באומן, או לטוס לאומן ראש השנה. עכשיו אחרי שאתם מכירים את אוקרינה ואומן יותר טוב תדעו היכן להתעדכן על חדשות אומן.