עושים סדר: למה כולם נוסעים לאומן?

עד לא לפני הרבה זמן, הנהירה לאומן בראש השנה ובחגים אחרים, הייתה מנת חלקם של חסידי ברסלב בלבד. אולם בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים רואים את הקסם, כך שכיום אלפי אנשים מהארץ ומהעולם מחליטים לבלות את ערב החג יחד עם עוד רבבות של מאמינים, באומן אוקראינה. למה כולם נוסעים לשם כל שנה? ומה כל כך מיוחד שם?

דת ואמונה "להמתיק את הדינים הרעים"

רבי נחמן המייסד של חסידות ברסלב, עשה את דרכו האחרונה באומן ובילה שם תקופה לפני מותו משחפת. הוא נהג לומר שבראש השנה יש לו כוח מיוחד והוא להמתיק את הדינים הרעים, ולכן חסידיו היו מגיעים לחגוג עמו את החג. לאחר שמת, המשיך המנהג, אך במקום לבקר בביתו, חסידיו החלו להגיע לקברו. האנשים שמגיעים לקברו של הרב, מספרים על חוויה רוחנית חזקה ומחזקת, שממש כמו הופכת אותם לאנשים חדשים ושאי אפשר להתחיל שנה בלעדיה. תחושת הביחד, יחד עם השמחה הגדולה (כמצוותו של הרב להיות בשמחה תמיד),והטקסים הרוחניים, הופכים את החוויה למאוד עוצמתית ומיוחדת.

טבע ונוף – פארק סופיה (Sofiyivka)

יעד נוסף באומן הוא פארק סופיה, המדהים ביופיו, שהוקם על ידי אציל מקומי. אותו אציל קרא לפארק על שם אשתו הרוזנת. מדובר באחד הגנים היפים שישנם באוקראינה, אשר שופע בצמחים מעוצבים, מפלי מים, נהר שעוטף אותו מסביב, ואווירה קסומה וייחודית. אם רציתם מקום לעצור בו ולהתבונן בנוף פסטורלי, פארק סופיה הוא היעד המושלם עבורכם. מלבד פארק סופיה אפשר גם לבקר באתרים היסטוריים אשר פזורים ברחבי העיר כמו למשל הכנסייה הרומן קתולית והמנזר הואסילי שהוקם במאה ה- 18.

היסטוריה יהודית מפוארת

עברה של אוקראינה עשיר מאוד, ולמרות שרוב ההיסטוריונים אינם יודעים להעריך בדיוק מתי יוסדה העיר אומן, ישנן עדויות ממשיות לכך שהייתה התיישבות אנושית כבר באלף השלישי לפני הספירה. גם הקהילה היהודית בעיר הייתה ענפה, בתחילת המאה ה- 20 באומן חיו עשרות אלפי יהודים שהיוו שני שליש מאוכלוסיית העיר כולה. אולם לאורך השנים, ולאחר פוגרומים רבים, אוכלוסיית היהודים בעיר הצטמצמה ממש וכאשר הכיבוש הנאצי הגיע לעיר, רוב היהודים שאכלסו אותה גורשו, נרצחו ונטבחו. למרות שכיום מתגוררים באומן יהודים בודדים, מדי שנה מגיעים אל העיר רבבות יהודים מהארץ ומהעולם לקברו של הרב נחמן מברסלב.

מלונות

באומן יש המון מלונות ואפשרויות שינה לתיירים ואפשר אפילו למצוא מלונות בהם הצוות דובר עברית. ניתן לטוס לאומן עם קבוצה כחלק מטיול מאורגן אשר כולל טיסות והסדרי לינה ושלל דילים מיוחדים. וניתן גם לטוס כיחידים, הכל תלוי בסוג החופשה שאתם מחפשים. האווירה הטובה, השמחה, תחושת המשפחתיות, הריקודים ברחבי העיר, אפשרויות הלינה המגוונות, כל אלו ועוד הן התכונות שהופכות את הביקור למאוד עוצמתי והסיבה שכולם כולם נוסעים לאומן, בראש השנה, וגם בחגים אחרים.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם על המדינה של רבי נחמן. אז אם אתם מחפשים בית מלון באומן, או לטוס לאומן ראש השנה. עכשיו אחרי שאתם מכירים את אוקרינה ואומן יותר טוב תדעו היכן להתעדכן על חדשות אומן.