מלון "אומן אין"

קצת על אומן

אומן כבר מזמן אינה עיר אוקראינית רגילה, היא זוכה למקום של כבוד בעיני חסידי ברסלב. מייסד החסידות, רבי נחמן מברסלב בחר להיקבר במקום, ועל כן מהווה אומן מוקד עלייה לרגל. זהו מקום שנודעת לו חשיבות רוחנית רבה, ומשום כך, גם מי שאינו נמנה בהכרח על חסידי ברסלב נוהג לבקר בעיר. באומן הייתה בתחילת המאה העשרים קהילה יהודית פורחת, אך בשל הפוגרומים, וכמובן בעתיה של מלחמת העולם השנייה, הצטמצמה משמעותית הקהילה היהודית במקום. אף על פי כן קברו של הרבי נחמן מברסלב, שנפטר בשנת 1810, עדיין מהווה מוקד משיכה מרכזי ליהודים מאמינים רבים העולם לקברו מדי שנה. משום כך, נוצרה קהילה יהודית קבועה במקום המחזיקה במערכת כשרות משלה. הקהילה אף דואגת לתחזק שירותי תיירות בעבור המבקרים שפוקדים את העיר מדי שנה.

הרבי נחמן מברסלב

הרבי נחמן מברסלב נולד בעיר מז'יבוז שבאוקראינה בשנת 1772 והוא ידוע גם בפשטות כ"רבינו". חסידיו מכנים אותו בשם מוהר"ן שהם ראשי התיבות של "מורנו ורבינו הרב רבי נחמן". עוד בגיל 12 כתב רבי נחמן מברסלב את ספרו הראשון וקרא לו בשם "ספר המידות". בחייו עוד הספיק לבקר בארץ ישראל בשנת 1798 וזכה שם לקבלת פנים חמה מאוד. רבי נחמן בחר להתגורר בברסלב, אך לאחר פטירת אשתו וכמה מילדיו החליט לעבור למקום יישוב אחר. הוא מצא את מקומו באומן, וקבע שזה יהיה מקום משכבו האחרון.

ראש השנה באומן

עוד כשהיה חי ביקש הרבי נחמן שחסידיו יפקדו את קברו ויערכו תפילות במקום. מתוך מטרה לעודד את המאמינים להגיע, הוא אף הבטיח כי אלו שיבקרו אותו ויתרמו לצדקה, יקבלו סיוע מידו. באומן מבקרים מאמינים רבים לאורך כל השנה, אך המועד שמושך את הקהל הרב ביותר הוא ראש השנה. במהלך חג זה נאספים חסידיו מתוך האמונה שבעת חגיגית זו יש בידי רבם כוח רב מהרגיל.

לינה במלון "אומן אין"

במרחק הליכה קצר מהציון הקדוש, הלוא הוא קברו של הרבי נחמן מברסלב, ניתן למצוא את מלון "אומן אין". המלון, שכתובתו פרובסקה 25, מציע שירותי אירוח ברמה גבוהה ומקצועית. אורחי המלון יוכלו לבחור באחת משמונה הדירות הקיימות במקום, ולהיווכח כי הן מאובזרות היטב. מלון "אומן אין" מציע מבחר של דירות הכוללות שניים עד שלושה חדרים והוא ערוך לאירוח של זוגות ומשפחות, אך מתאים גם לקבוצות. הדירות המרווחות מצוידות במיזוג אוויר ובמערכת הסקה מרכזית, כשבכל דירה ניתן גם למצוא מטבחון ובו מיחם לשבת ופלטה לחימום מזון. ניתן כמובן לסעוד בבית המלון עצמו, המציע ארוחות כשרות בהשגחת בד"ץ, ובהשגחתו של הרב יעקב ג'אן שליט"א. מלון "אומן אין" אף מעמיד לרשות האורחים מקווה מפואר לגברים. את בית המלון מאבטח צוות מנוסה של מאבטחים הדואג לשמירה 24 שעות ביממה. צוות המלון המיומן והמקצועי ישמח לארח ולשרת את כל אורחיו.