מזג האוויר באומן

מזג האוויר באומן לאורך השנה

כמו כל עיר אוקראינית, גם באומן שורר מזג אוויר האופייני למדינות מזרח-אירופיות. משמעותו של מזג אוויר זה היא שהקיץ אמנם חמים, אך גם הוא עשוי להפתיע את הנוסעים, וייתכן כי במהלך הטיול יתחילו לרדת ממטרים פתאומיים. לעומת הקיץ, החורף עלול להיות קר מאוד ובמקרים קיצוניים הטמפרטורה אף יורדת הרבה מתחת לאפס על כן, לפני כל נסיעה מומלץ בכל מקרה לבדוק מהי תחזית מזג האוויר הצפוי באזור, על מנת שניתן יהיה להיערך בהתאם. תחילתו של החורף באומן בחודש נובמבר, והוא נמשך עד לחודש אפריל המבשר את בואו של האביב. בתקופה זו הטמפרטורה עשויה לצנוח עד ל-25 מעלות צלזיוס מתחת לאפס וייתכנו סופות קור קיצונית. לאחר בואו של האביב מתחמם מזג האוויר באופן משמעותי, ובחודשים יוני עד ספטמבר, הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 15 מעלות צלזיוס בלילה לבין 25 מעלות צלזיוס במהלך היום. כשנכנסים חגי תשרי מזג האוויר באומן מתקרר. זוהי עונת הסתיו ובדרך כלל הטמפרטורות בעונה זו נעות סביב העשר מעלות צלזיוס. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי זאת עונת מעבר ועל כן מזג האוויר נתון לשינויים.

עונת הנסיעה המומלצת

ישראלים רבים בוחרים לנסוע לאומן דווקא בעונת הסתיו, על אף מזג האוויר ההפכפך שלה. בעונה זו הרובע היהודי של אומן לובש חג, ובית הכנסת המרכזי, הקלויז, מתכונן לקראת קבלת פניהם של העולים לרגל קברו של הרבי נחמן, המכונה גם הציון הקדוש. על פי האמונה הרווחת, תקופת חגי תשרי היא שעת רצון ורבים מבקרים במקום כדי לזכות במעט מכוח הנסים הידוע של הרב. המאמינים מגיעים גם לבית הכנסת כדי לחגוג את החגים על פי דרכו של הרבי נחמן, באמצעות ריקודים והילולות שמטרתם להרבות בשמחה, באחווה וברעות. מכיוון שהעלייה לרגל הפכה כבר למסורת מוכרת, מבקרים יוכלו למצוא בקלות מסעדות כשרות לאכול בהן, מינימרקטים בבעלות יהודית ומקוואות רבים. הקהילה היהודית גם מציעה שירותי אכסניה רבים, וקיימים ישראלים רבים הגרים במקום ומציעים דירות להשכרה.

התארגנות לקראת הנסיעה

לאומן אפשר כאמור להגיע בכל עונות השנה, וניתן גם להרחיק ולבקר באתרים נוספים באוקראינה ובערים העתיקות של לבוב וקייב. בקייב נמצא גם שדה התעופה המרכזי של אוקראינה, שם נוחתות רוב הטיסות הנכנסות, והוא מרוחק -240 ק"מ מאומן. הקהילה היהודית באומן מתרכזת סביב רחוב פושקינה, אך באומן קיימים אתרים נוספים המושכים אליהם תיירים רבים. בין מוקדים אלו ניתן למשל למצוא את גן סופיה (Sofivka) שהוקם בסוף המאה ה-18. בקיץ אפשר לשוט באגם היפה שלו, ובחורף השלג משווה לגן מראה קסום. מי שמגיע בקיץ לא יזדקק ללבוש חם מדי, אך המבקרים בעונת הסתיו והחורף, כדאי שיצטיידו מראש בביגוד מתאים בהתאם לתחזית מזג האוויר. חשוב שלא לשכוח להביא כפפות, צעיף וכובע מחמם, וכמובן מטרייה. את המטרייה כדאי לא לשכוח גם בקיץ – מזג האוויר כאמור עשוי להפתיע.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם על המדינה של רבי נחמן. אז אם אתם מחפשים בית מלון באומן, או לטוס לאומן ראש השנה. עכשיו אחרי שאתם מכירים את אוקרינה ואומן יותר טוב תדעו היכן להתעדכן על חדשות אומן.