מה ההבדל בין בתי המלון השונים באומן

בימים כתיקונם, עם בוא הקיץ מתחילים רבבות יהודים לתכנן את הנסיעה לאומן לראש השנה. אנשים מגיעים לאומן לעתים לבדם, לעתים בזוג, ואפילו עם המשפחה כולה. הם מלאים ברגשות התעלות מהזכות הגדולה שנפלה בחלקם, להגיע לקבר רבי נחמן על אף כל הקשיים.
השאיפה להגיע לאומן לא מרפה מהם אפילו בימי מלחמה. מאות ואולי אלפים כבר מתכננים את הנסיעה, מתוך מחשבה שקביעה של עובדות בשטח תוביל לעיצוב המציאות הממשית.
הנוסעים לאומן כבר יודעים שחשוב מאוד לתכנן מראש את הנסיעה, ולהיות ערוכים ומאורגנים נכון לקראתה. לא לשכוח את הדאגה לפרטים, אפילו הטכניים, כדי שאפשר יהיה להיות באמת פנויים להתעלות ולחוויה הרוחנית.

לכן חשוב להיות מודעים לאופציות האירוח באומן.

ארגוני צדקה באומן

תורמים וארגונים של צדקה בונים מדי שנה מתחמי ענק של אירוח, הכולל ארוחות ולינה, וכמו כן מוקמים גם חדרי אוכל ענקיים המאפשרים קבלה של מנות חמות בתשלום שווה לכל נפש.

לחילופין קיימת אפשרות לשכור דירה לתקופה של השהות באומן, ואפילו כאשר מדובר בימים בודדים בלבד. ברחוב פושקינה ישנה כיכר בה עומדים תושבים מקומיים על מנת להציע חדרים או דירות להשכרה, רכבי הסעות ומוניות.
חשוב שהשוכרים דירות ברחבי העיר ידעו כי סמוך לקלויז ניצב מתחם לשמירה על חפצים. מי שחש כי מקום האכסניה שלו אינו מספיק בטוח, או מרוחק מאוד מן הציון- יכול להפקיד במתחם זה חפצים יקרי ערך, מזוודות, וציוד נוסף, בתשלום סמלי ובהתאם לשעות או לימים, כולל שבתות וחגים. באותו מתחם ניתן גם לקבל שירותי מודיעין.

המחפשים רמה גבוהה מזה של אירוח, כך שיוכלו לסמוך על היחס ועל רמת השירות, אך מבלי להתפשר על רמות שונות של כשרות, יוכלו בנקל למצוא בית מלון באומן שיתאימו עבורם, וכן צימרים ובתי הארחה, בעלויות מגוונות בהתאם לרמות השירות, ובמחירים מוזלים לקבוצות מאורגנות של נוסעים.

המספר ההולך וגדל מדי שנה של המוני המתפללים באומן, מאפשר את ההתרחבות בענף המלונאות והאירוח, ואת המבחר המגוון באפשרויות.
לא מעט מלונות ואכסניות ישנם באומן, ומיקומם המדויק משפיע על בחירת הבאים. חשוב לדעת מהי הקירבה של מבנה המלון אל הציון, אל הנהר בו מתקיים ה'תשליך', אל המקוואות השונים, ואל גן סופיה.

הבדלי רמות בבתי מלון באומן

יש הבדלים בין רמות השירות במלונות השונים. בכולם קיימת הסעדה, ברובם המכריע הארוחות המוגשות הן ברמה טובה ומספקת. ועם זאת, יש מלונות שמשקיעים יותר, שמגישים ארוחות גורמה ברמות גסטרונומיות גבוהות שהכינו שפים פרטיים, ומלונות אחרים משקיעים בתחום זה פחות. כמובן רמת החדרים גם היא משתנה בין המלונות. החדרים ברוב המלונות מתוחזקים, וגם נקיים ונוחים, אולם במלונות מסוימים הם מפוארים יותר ובאחרים פחות.
לכן חשוב לפני שמזמינים מלון באומן, לדעת מהו דירוג הכוכבים עבורו, שאותו נתנו המתארחים במלון. בנוסף חשוב לברר איזה מתקנים קיימים במלון ובחדרים, ולהיות מודעים למפרט בכל מקום: מה מכילים המלון והחדרים, מהי רמת הקולינריה, מהו הנוף הנשקף מחדרי המלון, האם קיים חימום רק בחדרים עצמם, או שהוא ישנו גם בחדרי המדרגות ובמבואות, האם קיימים שמירה וכספות, מקווה, מעלית ומסעדה, איזה שירותים מוצעים, מהי הרמה הכשרותית, וכמובן- מה העלות. מלונות נחשבים ומומלצים יותר כוללים במחיר האירוח גם את הספא, הסאונה והמקווה. מלונות פשוטים יותר הינם ללא ספא ומקווה כלל, ולמרות זאת רמת האירוח בהם טובה, ולרוב הם יציעו הסדר עם מלונות בעיר שיאפשרו שימוש במתקנים שלהם.

מלבד ההבדלים ברמות השונות של תחזוקה ושירות, קיימים במלונות מגוון סגנונות אירוח.

סגנונות של מלונות באומן

מלונות אחדים מבוססים על שיטה אמריקאית של שירות, וישנם גם מלונות לואו קוסט. שיטה  זו בנויה במודל כלכלי מוזל, ומתאימה אישית לצרכיהם השונים של המבקרים במקום. המלון מבוסס על חבילת אירוח זולה שכוללת לינה בחדרים מאובזרים, וכמובן גם שירותים ומתקנים פופולאריים. על גבי זה ישנה אפשרות להרחבת החבילה בתשלום נוסף, כך שתכלול שירותים נוספים כמו ארוחות ערב ובוקר וסעודות בשבת, בהתאם לצורך.

מלון בוטיק הוא קטן ומתאים למספר מצומצם של אנשים, כך שיהיה שקט יותר ולא הומה. חוויית האירוח במלון כזה תשמור על שקט, שלווה ופרטיות, ועל יחס מושקע ואישי.

מלון דירות זהו בניין שנבנה במקור לדירות מגורים, אך הוא מתוחזק על ידי חברה מסויימת המשכירה דירות מרוהטות, ומציעה בנוסף לכך אופציה לשירותים שונים כמו מצעים ומגבות, נקיון, הזמנות של קייטרינג וארוחות, בתשלום נוסף.

בנוסף לכל אלה, ברחבי העיר פרוסים מתחמי צימרים ומגוון רחב של אחוזות. אלה הם חדרים המיועדים לנופש ומושכרים למבקרים. ברובם ישנה רמה גבוהה של שירות, והסגנון העיצובי הוא  כפרי.

למתפללים המקווים לזכות ולהגיע אל אומן בראש השנה, חשוב לדעת שכדאי לארגן מראש מקום אכסניה, לפני הנסיעה, ומוקדם ככל האפשר. משום שמתקני האירוח והמלונות נתפסים כבר כחודשיים לפני תקופה זו, ומדי שנה הביקוש גובר והולך. מחירי הדירות מאמירים ככל שקרבים אל ראש השנה, וקשה ומסובך יותר למצוא מקום מסודר וראוי ללינה וארוחות.
רובם של הנוסעים משתמשים כיום באינטרנט לתכנון הנסיעה והשהות באומן, כך שתתאים לצרכיהם ולתקציבם.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם על המדינה של רבי נחמן. אז אם אתם מעוניינים לטוס לאומן ראש השנה. עכשיו אחרי שאתם מכירים את אוקרינה ואומן יותר טוב תדעו היכן להתעדכן על חדשות אומן.