מה אפשר לעשות בדרך לאומן?

הדרך מנמל התעופה של קייב לבין העיר אומן מהווה ציר מוכר ונפוץ עבור תיירים ישראליים. אז בין אם בחרתם להישאר כמה ימים בקייב ובין אם בחרתם לנסוע ישר לאומן, הנה כמה אטרקציות בקייב ובאומן שאסור לכם לפספס.

כיכר העצמאות של קייב

הכיכר היפה ביותר בעיר (והמרכזית שבה) וכוללת מקומות ישיבה, כמה מזרקות מים ואנדרטת מלאך מפורסמת. הכיכר קשורה בקשר ישיר לעיר והיסטוריה שלה, בין היתר משום שאחת המזרקות כוללת את דמות ארבעת האחים המייסדים של העיר, ע"פ המסורת המקומית. בכיכר וסביבתה קיימות אטרקציות שונות, ביניהן חנויות ודוכנים רבים לצד מרכזי בילוי. לצד הביקור בכיכר עצמה, מומלץ ללכת לאורך הרחוב הראשי (חרשצ'אטיק) ולהתרשם מהארכיטקטורה המיוחדת של העיר.

ארמון הנשיאות בקייב

ארמון הנשיא לשעבר של אוקראינה, ויקטור ינוקוביץ, הוא למעשה מתחם ענק הנמצא במרחק של כ-40 דקות נסיעה ממרכז העיר. המתחם כולל מדשאות, בריכות, מגרש גולף, בית מרחץ ואזורים נוספים מפוארים ומקושטים להפליא, וזאת לצד הארמון עצמו שבו ניתן להתרשם מן העושר שאפיין את חייו של הנשיא: כלים מצופי זהב, פריטי אומנות יקרים ומערכת מנהרות המחברות בין חלקי הארמון. מומלץ לקחת סיור מודרך במקום.

בית הכנסת הגדול של קייב

בית כנסת שנבנה בסוף המאה ה-19, שופץ מספר פעמים וכיום משמש כמרכז הקהילה היהודית של קייב. לבית הכנסת היסטוריה עשירה הקשורה מטבע הדברים, לתמורות שעברו על הקהילה היהודית. בסביבת בית הכנסת ישנם עסקים שונים בבעלות יהודית, כולל חנות כשרה שבה ניתן למצוא מוצרי מזון גם מהארץ.

באבי יאר (ליד קייב)

גיא הריגה שבו נרצחו יהודים רבים ע"י הנאצים ב-1941. למעשה, מהווה באבי יאר קבר האחים הגדול באירופה. במקום קיימות מספר אנדרטאות לזכר הקורבנות וכן מקומות ישיבה ועצירה, שבהם ניתן להתרשם מהמקום וללמוד על הטבח. במקום גם נחנך בית כנסת מיוחד שנבנה בהשראת סידור נפתח, ובסגנון שני בתי כנסת וותיקים באוקראינה. בית הכנסת נבנה באופן בו ניתן "לפתוח" ו"לסגור" אותו, בדומה לסידור.

גן סופיה באומן

אומן היא עיירה קטנה יחסית, ועל אף הפיתוח היחסי המתרחש בה בשנים האחרונות, אין בה הרבה אטרקציות בדומה לקייב. אולם, האטרקציה התיירותית המוכרת ביותר בעולם מאומן היא גן סופיה – פארק מרהיב הנקרא על שם סופיה פוטוצקה, רוזנת יפיפייה שחיה במאות ה-18 וה-19. הפארק נבנה בהשראתה ובהשראת מוצאה היווני, וכולל כמה מתחמים, שבילי הליכה, אגמים, גנים ועוד. כמו כן, משמש הגן כמרכז לחקר יערנות עד היום. תיירים רבים בישראל מגיעים אליו בעקבות האמרה המפורסמת של רבי נחמן מברסלב: "להיות באומן ובגן סופיה לא?".

השוק של אומן

מדובר בשוק עיירה מקומי, הטומן בחובו את כל היתרונות שמקום כזה יכול לספק לתיירים: דוכנים מסוגים שונים, מתנות, בגדים, מזכרות וצעצועים. חלק מהשוק מקורה, מה שמקל על המבקרים להגיע אליו ללא תלות במזג אוויר מסוים ובנוסף, בטח תשמחו לשמוע שהשוק נמצא במרחק קצר יחסית מקבר רבי נחמן מברסלב.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם על המדינה של רבי נחמן. אז אם אתם מחפשים בית מלון באומן, או לטוס לאומן ראש השנה. עכשיו אחרי שאתם מכירים את אוקרינה ואומן יותר טוב תדעו היכן להתעדכן על חדשות אומן.