אטרקציות לילדים בדרך לאומן

אומן הפכה בשנים האחרונות ליעד תיירותי פופולארי במיוחד. אולם, בטרם ההגעה לאומן, קיימים כמה אתרים מומלצים לביקור בערים שבדרך.

קייב

קייב היא עיר הבירה של אוקראינה והעיר הגדולה ביותר במדינה. בשונה מאזורים כפריים יותר באוקראינה, קייב כוללת מגוון רחב של אטרקציות לילדים ומבוגרים כאחד. אחת מן האטרקציות המומלצות ביותר בקייב היא פארק המים האהוב "דרים טאון". פארק המים מוכר בכל אירופה ולא רק במזרחה, שכן הוא משתרע על שטח גדול יחסית ובנוסף כולל בתוכו את כל האטרקציות שחובבי פארקי המים יכולים לחלום עליהם – בריכות גלים, מגלשות אקסטרים, ג'קוזי, אזור ייעודי לילדים ושלל אזורי משחק.

אטרקציה נוספת הקשורה למים, אם אפשר לכנות זאת כך, היא אחת המעניינות בקייב ולמעשה בכל העולם – "המוזיאון להיסטוריית האסלה" או "מוזיאון האסלות". כשמו כן הוא, המוזיאון עוסק בהיסטוריה המורחבת של חדר הנוחיות, החל מהעת העתיקה ועד לעת המודרנית. במוזיאון מספר רב של תערוכות קבועות, סרטים ואוסף אסלות. מדובר באחד המוזיאונים המרתקים והמעניינים ביותר עבור ילדים.

מוזיאון נוסף, הוא המוזיאון הלאומי להיסטוריה של אוקראינה". הנושא ההיסטורי יכול להיות מעט כבד לילדים קטנים, אולם יש במוזיאון מספר רב של הולוגרמות המסייעות בהכרת ההיסטוריה הענפה של המדינה, לצד מוצגי ארכיאולוגיה, כלי נשק ושאר חפצים עתיקים.

אם תגיעו בעונה המתאימה, מומלץ לקחת את הילדים לסיור קצר או נופש של ממש על אחד מחופיו של נהר הדניפרו. בקייב קיימים חופים רבים על גדות הנהר, שאליהם מגיעים תושבים רבים ותיירים לבלות, לשבת מול הנוף וליהנות ממזג אוויר חמים בעונות החמות. פארק מומלץ במיוחד הוא ה"הידרופארק", אך ישנם עוד חופים מומלצים ושטחים ציבוריים מטופחים באזור.

אודסה

גם אודסה היא עיר גדולה ובולטת באוקראינה. אחד היעדים המומלצים ביותר למשפחות עם ילדים בדרך לאומן, היא חוף ארקדיה באודסה. מודבר בחוף מאוד תיירותי, לעיתים עמוס, אך כולל אטרקציות ושירותים שונים לתיירים, כמו פארקים המפוזרים באזור, חנויות ועוד.

ואם כבר אנחנו מדברים על אודסה, אחד המוזיאונים המומלצים ביותר בעיר הוא מוזיאון התת קרקעי, או "מוזיאון הסודות התת קרקעיים של אודסה". מדובר במוזיאון השוכן מתחת לפני השטח, וכולל סיורים מודרכים בקטקומבות העתיקות של העיר. המשתתפים בסיורים יעברו חוויה ייחודית ומעניינת, הנוגעת לא רק לקטקומבות, אלא גם להיסטוריה של העיר בכלל.

מוזיאון נוסף ומומלץ הוא "מגדל שורשים" – המוזיאון להיסטוריה יהודית באודסה. מדובר במוזיאון חדש יחסית אך משמעותי עבור הכרת ההיסטוריה היהודית באודסה, וההיסטוריה של אודסה בכלל, שכן במהלך ההיסטוריה היו יהודים רבים אשר תרמו תרומה משמעותית לחיי הרוח, התרבות והיצירה באודסה ואוקראינה.

אומן

ובכן, הגענו לאומן. אומן היא עיירה קטנה יחסית ואינה נחשבת למאוד מפותחת או מתוירת. האתר המרכזי המושך תיירים ישראליים באוצן הוא כמובן ציון רבי נחמן מברסלב והקהילה היהודית שהתפתחה סביב הציון.

באומן ישנו גם גן עתיק ורחב ידיים להפליא בשם "גן סופיה" המהווה אטרקציית חובה בכל ביקור באומן וסביבתה. הגן כולל ביתנים, צמחים, אגמים קטנים ואף נהר.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם על המדינה של רבי נחמן. אז אם אתם מחפשים בית מלון באומן, או לטוס לאומן ראש השנה. עכשיו אחרי שאתם מכירים את אוקרינה ואומן יותר טוב תדעו היכן להתעדכן על חדשות אומן.